Spousta nově vzniklých webů se musí potýkat s nízkou návštěvností. Není to nic ojedinělého, ale jedná se o velmi častý jev. Proč tomu tak je? Je to v podstatě velmi jednoduché, vše se odvíjí od algoritmu internetových vyhledávačů. Ty často upřednostňují starší a navštěvovanější weby a jejich url adresy předkládají uživatelům internetu mezi prvními výsledky vyhledávání. Právě na ně pak uživatelé nejčastěji zavítají a ty nově vzniklé nechají bez povšimnutí. Je ale možné algoritmus internetových vyhledávačů nějak obejít. Ano, právě na to se zaměřuje SEO.
SEO nástroje jsou mocnou zbraní, které by určitě neměli nechat žádného provozovatele webu chladným. SEO nebo chcete-li optimalizace pro vyhledávače je způsob, jak poměrně snadnou cestu zvýšit návštěvnost jakéhokoliv webu. Mezi seo nástroje zdarma patří například:
- SEO radar
- Vyhledávání odkazů
- SEO analýza
Všechny tyto seo nástroje online jsou pro správné fungování webových stránek nepostradatelné. Jenom díky správné optimalizaci, pravidelně aktualizovanému obsahu na webových stránkách, prací s klíčovými slovy nebo tvorbou podpůrných článků může správná optimalizace fungovat. Mnoho firem se ale SEO vyhýbá, neboť jsou její účinky spíše pozvolné. Obecně se udává, že první výsledky je možné pozorovat cca za 5 měsíců. Na druhou stranu, je ale potřeba dodat, že se jedná o činky trvalé.
Alternativa v podobě PPC reklamy
S vyšší návštěvností webu vám pomůže i PPC reklama, která se zobrazuje ještě před weby se správnou optimalizací. Jedná se o druh reklamy, kdy inzerent nemusí platit za samotné umístění reklamního obsahu, ale až za jednotlivé prokliky na daný url odkaz. Inzerent si tak může poměrně snadno určovat, kolik je ochoten za reklamu zaplatit. Výsledky jsou navíc oproti SEO rychleji měřitelné a dokáží zacílit na konkrétní skupinu zákazníků.