Obživa na síti

Jak úspěšní vlastně musíte být, aby vám váš Instagram nebo blog začal vydělávat? Názory na to se různí, a hodně to záleží na tom, jak síť používáte. Máte-li například hodně čtený blog, který toho kromě vašich nápadů a originálního autorského stylu zase tolik nepotřebuje, můžete se do černých čísel dostat celkem rychle. Jste-li nadaný autor, tak si vás nejspíše poměrně rychle všimnou i klasická média, a odtud už vede cesta například do novin nebo i do televize. To uživatelé Youtube nebo Instagramu to mají složitější. Pokud se bavíte s těmi úspěšnými, zjistíte, že na počátku jsou poměrně velké investice, nejen časové, ale často i finanční. Například mnohé módní ikony musely zpočátku hrábnout hluboko do svých úspor, aby měly vůbec co předvádět, protože firmy posílají oblečení a další věci zadarmo jen těm úspěšným. Stejné je to i pro uživatele Youtube, na příjmy z reklam dosáhnou jen ti dobří.
 instagram a čaj
Kromě investic je potřeba počítat i s penězi, které nevyděláte. Mít úspěšný sociální profil je totiž práce na plný úvazek. Módní blogerky (a blogeři, prorazit v této sféře se snaží i muži) si totiž oblečení nejen vybírají a předvádějí, ale musejí si i sami domluvit fotografa, naplánovat místo a čas, fotky si sami editují a upravují, a i popisky k nim jsou jejich práce. Dřina nekončí ani vyvěšením snímku na blog nebo na profil. Pak je ještě potřeba interagovat se čtenáři a ostatními uživateli, odpovídat na komentáře, vyřizovat emaily a udržovat se ve střehu, co je kde nového. A jakmile je jeden post venku, skalní fanoušci už chtějí další. Majitelé mnoha úspěšných profilů si tak prošli fází, kdy odešli ze své stálé práce, aby se mohli naplno věnovat své tvorbě, ale trvalo dlouhé měsíce nejistoty, než je jejich virtuální dítko začalo živit.
fotky na instagramu
Dá se tedy přítomností na sociálních sítích a internetu uživit? Ano, ale je to tvrdá branže, kde přežijí jen ti nejsilnější a nejodhodlanější.

Online / od

Autor příspěvku: